Co to jest SEO?

SEO, inaczej też pozycjonowaniem, jest to proces mający na celu optymalizacje serwisu internetowego tak by osiągnął najwyższą pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

 

Co to jest Google Adwords?

System reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, sprzedawane w modelu CPC i CPM.

 

Co to jest optymalizacja

Pojęcie audyt seo optymalizacji strony internetowej odnosi się do wszystkich środków, które podejmowane są po to, aby użytkownicy mogli odnaleźć daną witrynę za pomocą wyszukiwarki internetowej. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby nasza strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja przyczynia się do lepszego zrozumienia zawartości witryny przez roboty sieciowe, a tym samym do jej wyświetlania w momencie, gdy użytkownik wpiszę określone słowo kluczowe czy frazę. Bez niej nawet najlepsze działania promocyjne mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

 

Social Media Marketing

Zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi.

 

Marketing internetowy

 

Forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.

 

Remarketing

Targetowanie behawioralne reklam przeprowadzane jest na podstawie danych uzyskanych podczas rejestrowania niektórych zachowań danego użytkownika w Sieci. Na przykład, jeżeli użytkownik wie, że niedawno odwiedził wiele sklepów samochodowych/porównywarek, na podstawie analizy prezentowane są reklamy o tematyce samochodowej, kiedy odwiedza inne strony internetowe. Wiele systemów reklamowych umożliwia działania remarketingowe na podstawie analizy zachowań klientów.

Bardzo skutecznie stosowany w systemach reklamy display, prezentując grafikę dopasowaną do wcześniej poszukiwanych przez użytkowników treści.

 

Pliki Cookie (Ciasteczka)

Mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną.

 

Współczynnik klikalności (CTR)

Termin używany w reklamie internetowej oznaczający stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy. Mierzy się go w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przeważnie lepszy CTR osiąga. Bardzo niski CTR miewają zwłaszcza klasyczne bannery reklamowe, które użytkownicy Internetu nauczyli się ignorować. Z kolei wysokim CTR wyróżniają się nowoczesne formaty reklamowe systemy PPC.

 

Wyskakujące okno (Pop-up)

Funkcja stron WWW, powodująca automatycznie uruchamianie nowego okienka (karty) z określoną treścią w przeglądarce internetowej. W owym okienku (karcie) może znaleźć się dodatkowe menu nawigacyjne, krótki tekst pomocy, wyjaśnienie terminu, powiększony obrazek, najczęściej jednak technika ta jest wykorzystywana do reklamy internetowej.

 

Artykuł sponsorowany

Jest to forma reklamy w prasie lub internecie. Artykuł sponsorowany jest zlecany przez agencję reklamową lub bezpośrednio przez reklamowaną firmę ( jednak może być pisany przez copywritera lub osobę z redakcji danego pisma). Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale promuje w określony, mniej lub bardziej subtelny sposób, dany produkt lub biznes. Opłaty za artykuły sponsorowane często są bardzo podobne do cen tradycyjnych reklam. Zdarza się również, że zysk za napisanie artykułu sponsorowanego (w postaci pieniężnej lub innej) trafia wprost do autora/autorki tego typu artykułu.