Jak założyć fanpage na Facebooku?

Gdy zaczynasz zastanawiać się nad tym w jaki sposób promować swoją firmę w internecie do głowy w pewnym momencie przyjdzie Ci promowanie się na Facebooku. Jest to dobry pomysł. Pozostaje tylko kwestia w jaki sposób założyć fanpage własnej firmy na Facebooku? Dziś pokaże Ci te procedure krok po kroku!

 

Wiele osób zakłada prywatne profile i promuje na nich ofertę swojej firmy. Do grona znajomych zaprasza potencjalnych klientów i udostępnia “posty reklamowe”. Brzmi całkiem nieźle, zwłaszcza że profile osobiste mają duże zasięgi, a “znajomi” mogą być pozyskiwane za darmo! Niestety według regulaminu Facebooka, takie działania są zabronione i mogą sprowadzić konsekwencje w postaci zbanowania konta.

 

 

Inaczej wygląda sytuacja gdy prowadzisz swój prywatny profil jako właściciela firmy i dzielisz się wiedzą oraz przy okazji udostępniasz oferty. Takie działania są jak najbardziej w porządku i wielu specjalistów w danej branży używa w taki sposób swojego prywatnego profilu na Facebooku – o budowaniu takiego profilu na pewno napisze w przyszłości dłuższy artykuł.

 

 

Różnice między profilem prywatnym, a fanpage

 

 

Na profilu prywatnym możemy udostępniać różnym znajomym różne treści, dzięki ustawieniom wyświetlania się postów. Część postów może być udostępniona wszystkim znajomym, a inna część tylko wybranym osobom – jest to świetny sposób targetowania treści znajomym o różnych zainteresowaniach.

 

 

Fanpage, jak sama nazwa wskazuje, jest stroną dla fana i domyślnie jest publiczna. Ale ma inne zalety jak chociażby możliwość korzystania z płatnej reklamy na Facebooku, analizowania statystyk profilu i badania grupy docelowej.

 

 

A więc mamy już jakieś wyobrażenie na temat różnic między profilem prywatnym i fanpage, tak więc możemy przejść do instrukcji zakładania fanpage!

 

 

Jak założyć fanpage na Facebooku?

 

Możesz być spokojny założenie, jak i dalsze prowadzenie strony na Facebooku jest całkowicie pozbawione opłat. Nie musisz zatem się martwić że Mark Zuckerberg (właściciel FB) prześle Ci fakturę do zapłacenia.

Opłaty pojawią się gdy postanowisz promować posty i reklamować się na Facebooku. Ale do tego jeszcze długa droga – na razie zakładamy fanpage.



Facebook oferuje nam stworzenie strony na kilka sposobów. Pierwszy sposób pojawia się nam na stronie głównej. Jest to idealny sposób dla osób, które nie posiadają jeszcze kont na Facebooku.

 

 

 

 

Natomiast jeżeli posiadasz konto na Facebooku to przycisk umożliwiający założenie fanpage znajdziesz w kilku miejscach.

 

 

 

 

 

Tutaj masz bezpośredni link do założenia fanpage – > https://www.facebook.com/pages/create

 

 

Kategoria strony na Facebooku

 

 

Wybranie odpowiedniej kategorii strony na Facebooku ma wpływ na układ treści fanpage, dostępne zakładki, typ postów, a także… pozycjonowanie.

 

 

 

 

 

Wybór kategorii nie jest ostateczny i można później dokonać zmiany. Jednak Facebook może odrzucić Twoje zmiany. Zazwyczaj dzieje się to gdy wielu użytkowników zasugeruje zmianę kategorii na inną, która lepiej opisuje rodzaj prowadzonego fanpage.

 

 

Odpowiednia kategoria strony sprawi że w przyszłości będą dla Ciebie dostępne konkretne przyciski CTA (call to action), których nie można wykorzystać w przypadku fanpage’ów o innym charakterze (np. przycisk wsparcia organizacji pożytku publicznego „donation” nie jest dostępny dla stron, które nie zaznaczyły, że faktycznie są OPP).

 

 

Jeżeli kategoria jest już wybrana to teraz pora na nazwę. Zastanów się kilka razy nim klikniesz przycisk “Rozpocznij”. Późniejsza edycja nazwy może być bardzo trudna, a często niemożliwa bez skontaktowania się z Facebookiem, zwłaszcza gdy Twoja strona osiągnie dużą liczbę fanów.

 

 

 

Po kliknięciu przycisku “Rozpocznij”, zostaniesz przeniesiony na stronę ze wskazówkami, które przeprowadzą Cię krok po kroku przez proces konfiguracji nowego fanpage’a.

 

 

 

Założenie fanpage na Facebooku – konfiguracja krok po kroku

 

Sprawa jest prosta: podążaj za wskazówkami i uzupełnij swój profil. By prezentował się jak najlepiej, będziesz potrzebować kilku grafik.

 

  • Zdjęcie profilowe w formacie kwadratowym (zwykle logo marki)
  • Zdjęcie w tle tzw. cover photo – najlepiej w wymiarach 851×315 pikseli

 

Jeżeli nie posiadasz odpowiedniej grafiki i chcesz ją teraz stworzyć, a brakuje Ci doświadczenia i umiejętności to polecam darmową aplikację online – Canva. Bez potrzeby instalowania na komputerze. Wystarczy zarejestrować się i cały proces tworzenia grafiki odbywa się w przeglądarce.

 

Z rzeczy czysto wizualnych to wszystko. Potrzebujesz jeszcze uzupełnić kilka elementów.

 

  • dane firmy lub marki,
  • krótki opis działalności (155 znaków maks),
  • nazwa użytkownika, która pojawi się po ukośniku za „facebook.com” (powinna być taka sama lub spójna z nazwą firmy),
  • przycisk CTA,
  • adres strony internetowej,
  • dane teleadresowe.

 

Dzięki temu potencjalni klienci i fani dowiedzą się o Tobie wszystkiego, co najważniejsze już z poziomu fanpage’a oraz będą mogli się z Tobą skontaktować.

 

To wszystko! Teraz możesz zarządzać swoim fanpage na Facebooku, pozyskiwać fanów i udostępniać im treści. Facebook jest dużym narzędziem do promocji marki w internecie, dlatego jeszcze długa droga przed Tobą by w pełni je wykorzystać w swojej strategii marketingowej.

No Comments

Leave a Comment: