Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Ile osób po pierwszej wizycie na Twojej stronie internetowej decyduje się na skorzystanie z oferty? Zapewne niewielki procent odwiedzających. A co by było gdybyś osobie, która już odwiedziła Twoją stronę www, mógł pokazywać swoją reklamę chociażby na Facebooku? Mógłbyś cały czas przypominać o swojej ofercie potencjalnemu klientowi. Dlatego dziś pokażę Ci jak wykorzystać jeden z najbardziej skutecznych i tanich form reklamy w internecie w swoim marketingu na Facebooku.

 

Remarketing to reklamy wyświetlające się osobom, które już miały styczność z Twoją firmą w internecie, chociażby odwiedzając stronę internetową. Na Facebooku możesz skierować remarketing do osób, które były aktywne na Twoim fanpage, polubiły post lub wyświetliły film.

 

 

 

Piksel Facebooka

 

Na Facebooku, aby uruchomić remarketing, należy umożliwić portalowi zbieranie danych z Twojej strony internetowej. W tym celu będziesz najpierw potrzebować stworzyć Piksel Facebooka, a następnie wgrać go na swoja stronę www.

 

Piksel Facebooka to kod, który odpowiedzialny jest za wyszukiwanie wśród osób odwiedzających Twoją stronę internetową użytkowników portalu Facebook. Piksel jest przypisany do konta reklamowego – a każde konto posiada własny

 

Piksel Facebooka tworzysz w swoim Menedżerze Reklamy.

 

 

 

Konto reklamowe na Facebooku

 

Jeżeli jeszcze dotychczas nie korzystałeś z reklam na Facebooku, będziesz musiał stworzyć najpierw odpowiednie konto. W tym celu kliknij w trójkąt wyboru opcji w prawym górnym rogu ekranu i wybierz “Reklama na Facebooku”. System przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia pierwszej reklamy oraz zakładania konta.

 

Jeżeli jesteś już właścicielem konta to uruchom swój Menedżer Reklamy. Z menu po lewej stronie (trzy poziome kreski) wybierz zakładkę “Piksele”.

 

 

 

Po kliknięciu i załadowaniu strony, Facebook przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia piksela. Nie jest to proces skomplikowany, więc nie powinieneś mieć z tym większych problemów. Nadajesz nazwę, otrzymujesz kod, który następnie musisz umieścić na swojej witrynie.

 

 

Tworzenie grupy odbiorców reklamy na Facebooku

 

Ok, udało się już założyć konto reklamowe na Facebooku, stworzyć Piksel i umieścić kod na swojej stronie www – więc połowa pracy za nami! Teraz musimy zająć się stworzeniem grupy odbiorców opartej na danych zbieranych przez Piksel Facebooka na Twojej witrynie. W tym celu ponownie musimy wejść do Menedżera Reklam, a następnie z menu wybieramy zakładkę “Grupy odbiorców”.

 

Kliknij “Utwórz grupę odbiorców”, następnie wybierz “Ruch w witrynie internetowej” i utwórz grupę.

 

 

Jeżeli odwiedziło Cię chociaż 20 użytkowników, grupa stworzy się poprawnie (co system potwierdzi zieloną kropką – to może chwilę zająć!).

 

 

Musisz jednak pamiętać o tym, że aby remarketing zadziałał musisz “uzbierać” przynajmniej 1000 osób.

 

 

 

Jak uruchomić reklamę na niestandardową grupę odbiorców

 

Zacznij tworzyć reklamę! Jak tylko wybierzesz cel reklamy przejdziesz do konfiguracji grupy docelowej. Na samej górze czeka opcja “Niestandardowe grupy odbiorców”. Wpisz tutaj nazwę grupy remarketingowej, którą podałeś w poprzednim kroku.

 

Cała reszta procesu tworzenia reklamy przebiega zwyczajnia, jak przy tworzeniu zwykłych reklam na Facebooku.

 

To jest jedynie jedna z konfiguracji, które możesz wykorzystać przy remarketingu na Facebooku. Istnieje możliwość pokazywania klientom na Facebooku produktów, które przeglądali na Twojej stronie, tworzyć remarketing w oparciu nie o ruch na stronie, ale o interakcje na fanpage lub budować skuteczne grupy podobnych odbiorców….itd. Jest tego naprawdę sporo!

 

Mam nadzieję, że z biegiem czasu przetocze więcej tematów związanych z wykorzystaniem remarketingu nie tylko na Facebooku, ale również i w Google Ads!

 

To tyle na dziś, spróbuj wdrożyć remarketing u Siebie i daj znać w komentarzu jak Ci poszło!

 

 

 

No Comments

Leave a Comment: