Webmast.pl

Strona główna > Aktualności > Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i wspomóc proces pozycjonowania?

Jak zwiększyć ruch na stronie i wspomóc pozycjonowanie?

Praca z pozycjonowaniem strony internetowej to bardzo skomplikowane zadanie, w którym staramy się jak najlepiej dostosować witrynę do wyszukiwarki Google. Jednym z takich działań wspomagających pozycjonowanie jest sprowadzenie ruchu na pozycjonowaną stronę internetową. Choć może być to nieco zaskakujące działanie, ma wiele plusów.

W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie, dlaczego warto sprowadzać ruch na stronę, którą pozycjonujemy, a także jak robić to skutecznie.

Dlaczego sprowadzanie ruchu na pozycjonowaną stronę ma sens?

Sprowadzanie ruchu na naszą pozycjonowaną stronę w internecie ma sporo sensu i jest dobrym działaniem wspomagającym pozycjonowanie. Dzieje się tak przede wszystkim, gdyż poprawiamy w ten sposób bezpośrednio statystyki serwisu.

Chodzi o ilość osób na witrynie, ilość unikalnych użytkowników, czas przebywania użytkowników na stronie i inne szczegółowe parametry. Wpływają one bezpośrednio na ocenę naszej witryny przez roboty indeksujące Google, a także całe pozycjonowanie strony.

Pozyskując ruch na naszą witrynę, pozyskujemy również stałych klientów oraz fanów i odbiorców, którzy będą korzystali z naszego serwisu. Już tylko poprzez sprowadzenie ruchu możemy pozyskać wielu stałych bywalców i nie musimy liczyć jedynie na organiczny ruch pozyskiwany w efekcie pozycjonowania. Pośrednio, odbiorcy sprowadzeni na naszą stronę internetową, mogą generować również zarobek poprzez zakupy, czy odbieranie reklam.

Dzięki temu będziemy mieli więcej pieniędzy, które będziemy mogli przeznaczyć na pozycjonowanie strony internetowej i jeszcze szybciej promować ją w wyszukiwarce Google.

Kanały w mediach społecznościowych

Pierwszym sposobem na sprowadzenie ruchu na naszą pozycjonowaną witrynę jest wykorzystywanie kanałów marki w mediach społecznościowych.

Przeważnie to strona internetowa jest głównym miejscem firmy lub projektu w internecie. Prowadzimy jednak często wiele kanałów społecznościowych na różnych platformach, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Jest to bardzo dobra okazja, aby sprowadzić użytkowników z tych platform na naszą główną witrynę.

Przede wszystkim, chcąc skorzystać z tego procesu, powinniśmy dokładnie oznaczyć naszą stronę internetową we wszystkich możliwych miejscach na platformach społecznościowych. Następnie należy w każdym materiale zachęcać do przejścia na naszą witrynę. Możemy robić to zarówno w filmach osobiście, jak i zachęcać do tego działania w postach tekstowych, które publikujemy.

Zawsze powinniśmy również zaoferować naszym odbiorcom proste przejście z danego portalu społecznościowego na naszą witrynę, eksponując czytelny link. Wiele osób, które nie znajdą takiego linku, nie będzie chciało osobiście poszukiwać naszej witryny w internecie i przeznaczać na to spore ilości czasu. Powinniśmy zatem jak najbardziej ułatwić takie zadanie naszym odbiorcom, aby musieli wykonać jedynie minimum pracy – jedno kliknięcie.

Naszych odbiorców na innych kanałach w mediach społecznościowych możemy również motywować do tego działania. Możemy organizować gry, konkursy i zabawy, a także publikować kody zniżkowe, czy rabaty jedynie na naszej strony internetowej. Dla wielu osób będzie to wystarczająca zachęta, aby przeszli na naszą witrynę internetową i się po niej rozejrzeli. W wielu przypadkach pozostaną oni na witrynie i będą korzystali z niej w pierwszej kolejności.

Inne strony WWW i serwisy

Dobrym źródłem ruchu sprowadzonego na naszą stronę internetową, mogą być inne serwisy, które posiadamy. Jeśli zatem jesteśmy właścicielami innych stron internetowych, warto skierować ruch z nich właśnie na pozycjonowaną witrynę. Możemy robić to poprzez zapraszanie, wspominanie o nowej stronie, zachęcanie rabatami i innymi korzyściami, a także przekierowanie w formie linków wychodzących do innych ciekawych artykułów.

Często nie doceniamy tego sposobu pozyskiwania użytkowników na naszą pozycjonowaną stronę, uważając, że nasi czytelnicy z innych serwisów nie będą chcieli przechodzić na inną stronę www. Często nawet różne strony pod kątem tematyki, mogą przejmować część czytelników, którzy mogą interesować się również tematyką strony, którą pozycjonujemy.

Inbound marketing

Jednym z najlepszych sposobów na pozyskiwanie ruchu z internetu na stronę, którą promujemy w Google jest jest inbound marketing.

Jest to sposób marketingu, który polega na umieszczeniu w internecie wielu informacji o naszej marce. Pierwotnie ma to służyć zwiększeniu zasięgu marki i daniu odnajdywania się klientem. Możemy jednak marketing przychodzący wykorzystywać do zwiększania widoczności naszej pozycjonowanej strony i pozyskiwać ruch z wielu miejsc z internetu na naszą pozycjonowaną stronę.

Przede wszystkim możemy zrobić to, tworząc wizytówkę Google Moja Firma na Google Maps, a także profilowe w mediach społecznościowych, jeśli jeszcze ich nie posiadamy. Możemy dodawać również wpisy o naszej marce na portalach ogłoszeniowych, w katalogach firmowych, branżowych czy tematycznych.

Możemy wdrażać marketing szeptany, czyli zamieszczać wpisy polecające naszą markę w internecie. Powinniśmy nienachalnie i neutralnie zamieścić tak dużo informacji o naszej stronie internetowej, jak jest tylko możliwe, a następnie liczyć, że wpisy te i informacje będą odnajdywane przez użytkowników, którzy będą następnie przechodzili na naszą witrynę.

W praktyce jest to bardzo dobry pomysł, gdyż raz dodane wpisy będą odnajdywane przez bardzo długi czas i pasywnie będą kierowały ruch z internetu na naszą witrynę.

Content marketing

Nieco bardziej zaawansowanym sposobem, który jest rozwinięciem poprzedniego — buzz marketingu jest content marketing. Jest to marketing treści, który polega na dodawaniu wartościowych treści w internecie, które mają przyciągać osoby zainteresowaną daną kategorią tematyczną.

Choć jest on wykorzystywany głównie do promocji już obecnej w sieci marki, możemy również dodawać wpisy tematyczne, artykuły blogowe czy ciekawe posty na etapie pozycjonowania witryny. Możemy publikować zatem zajawki czy części artykułów, a następnie zapraszać osoby na stronę internetową, gdzie będą znajdowały się ich kontynuacje.

Wiele osób, gdy zobaczy ciekawy artykuł lub treść tematyczną, zdecyduje się przejść na naszą stronę internetową, aby poszukać dodatkowych informacji. Może to przyciągać dużą liczbę stałych bywalców na naszą witrynę.

Sprawdź nasze usługi związane z pozycjonowanie stron internetowych

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy jak możemy Ci pomóc.

    Edit Template
    Menu