Strona główna > Baza wiedzy > SEM
SEM - co to jest?
SEM to skrót od terminu “Search Engine Marketing”, co można przetłumaczyć jako “Marketing w Wyszukiwarkach”. Jest to forma marketingu internetowego, która obejmuje różne strategie i techniki mające na celu promowanie witryn internetowych poprzez płatne kampanie reklamowe w wynikach wyszukiwania oraz innych kanałach reklamowych oferowanych przez wyszukiwarki internetowe.
Główne składniki SEM to:
Płatne kampanie wyszukiwania (PPC): SEM obejmuje płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, takie jak Google Ads (dawniej Google AdWords) i Bing Ads. Reklamy te pojawiają się na górze i/lub na dole wyników wyszukiwania w odpowiedzi na konkretne zapytania użytkowników.
Płatne kampanie wyświetlania (Display Advertising): SEM może również obejmować kampanie reklamowe na platformach Google Display Network (GDN) oraz inne sieci reklamowe, które umożliwiają wyświetlanie reklam graficznych, wideo i tekstowych na różnych witrynach partnerskich i aplikacjach mobilnych.
Remarketing: To strategia marketingowa polegająca na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili witrynę internetową, co pozwala na ponowne zaangażowanie ich i zwiększenie szans na konwersję.
Optymalizacja konwersji: SEM często obejmuje działania mające na celu poprawę efektywności kampanii poprzez optymalizację stron docelowych i procesów konwersji, takie jak formularze kontaktowe, koszyki zakupowe i strony płatności.
Analiza wyników: Istotną częścią SEM jest analiza danych i wyników kampanii, aby zrozumieć skuteczność działań reklamowych, identyfikować obszary do poprawy i podejmować informowane decyzje marketingowe.
SEM jest skutecznym narzędziem do zwiększania widoczności online, generowania ruchu na stronie internetowej i zwiększania konwersji. Dzięki płatnym kampaniom reklamowym, reklamodawcy mogą dotrzeć do potencjalnych klientów w momencie, gdy ci aktywnie poszukują informacji o produktach czy usługach oferowanych przez daną firmę.
Sprawdź nasze usługi
Pozycjonowanie
Sprawdź ofertę pozycjonowania strony internetowej i sklepu online. Dowiedź się jakie uzyskujemy efekty i ile to kosztuje.
Reklama w internecie
Sprawdź ofertę obsługi płatnych reklam na Facebooku, Instagramie i Google Ads. Poznaj efekty jakie uzyskaliśmy dla naszych klientów i ile to kosztuje.
Projektowanie witryn
Sprawdź naszą ofertę tworzenie stron i sklepów internetowych z bezpłatnym hostingiem, domeną oraz wsparciem technicznym. Poznaj nasze dotychczasowe realizacji i sprawdź ile kosztuje przygotowanie witryny dla Twojej firmy.