Dlaczego strona internetowa nie przynosi efektów?

Startujemy z nową stronę internetową pełni wielkich oczekiwań i dużych wyników sprzedażowych. Mijają pierwsze dni, tygodnie i miesiące, a strona internetowa nie przynosi efektów. Dlaczego? O tym przeczytasz w tym artykule.

 

Wpływ na to, że strona internetowa nie spełnia naszych oczekiwań, może mieć wiele rzeczy. Czasami zdiagnozowanie ich jest banalnie proste, a w innych przypadku wymaga poświęcenia wielu godzin testów i analizy zebranych wyników. W tym artykule jednak skupimy się na tych najbardziej oczywistych – a których wiele osób ignoruje.

 

 

Trafiła mi się świetna okazja! Stworzyli mi stronę za ułamek standardowej ceny

Każdy z nas musi liczyć pieniądze i starać się wydawać je rozsądnie. Tak samo, a nawet bardziej musi działać przedsiębiorca. Dlatego nie dziwi nas fakt, że tak wielu przedsiębiorców przy wyborze oferty na stworzenie strony internetowej kieruje się głównie ceną.

 

W takiej sytuacji wybieramy najtańszą ofertę i oczekujemy, że nowa strona internetowa będzie spełniać nasze wymagania. Niestety, najczęściej w takiej sytuacji pozbywamy się tylko głupio ciężko zarobionych pieniędzy.

 

Otrzymujemy stronę internetową, która nie jest zaprojektowana w taki sposób, aby zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Witryna posiada wiele niedociągnięć, które pogrążają nas w oczach zainteresowanego klienta, tracimy wiarygodność i zaufanie. A to skuteczny sposób na odstraszenie klientów i zachęcenie ich do skorzystania z oferty konkurencji – która ma porządnie wykonaną stronę internetową.

 

Dlatego jeżeli poszukujesz przyczyny braku efektów, które oczekiwałeś po wystartowaniu ze stroną internetowa, to koniecznie zastanów się, czy osoba, której zapłaciłeś 500 zł wykonała ją należycie. Porządnie wykonana strona internetowa wymaga poświęcenia kilkudziesięciu godzin pracy na opracowanie wyglądu, tekstów, grafiki i funkcji, jakie ma realizować. Czy Ty byś poświęcił miesiąc pracy za 500 zł?

 

Jeżeli nie wiesz ile może w ogóle kosztować strona internetowa i potrzebujesz jakiegoś punktu odniesienia, aby oszacować czy przesłana oferta może być interesująca. Zapoznaj się koniecznie z naszym artykułem na temat kosztów stworzenia strony internetowej: Ile kosztuje strona internetowa?

 

 

Słaba widoczność w wyszukiwarce Google

Ruch z wyników wyszukiwania Google to jeden z wartościowych ruchów, jakie możesz pozyskać na stronę internetową. Dlatego Twoja strona internetowa powinna być porządnie zoptymalizowana pod względem SEO (tego raczej nie otrzymasz w tanich ofertach na stworzenie strony) oraz powinieneś pozycjonować ją w wyszukiwarce Google.

 

Co to jest pozycjonowanie?

Jest to proces, który ma na celu poprawę widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google na określone słowa kluczowe. Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona internetowa może zacząć wyświetlać się na pierwszych pozycjach na wyszukiwane słowa typu “fryzjer męski Łowicz”.

 

Pozycjonowanie obejmuje stałą optymalizacje strony internetowej według stale zmieniających się wytycznych Google, pozyskiwaniu wartościowych linków na innych stronach, oraz wysokiej jakości treści, które powinny znaleźć się na Twojej stronie – to tak w skrócie opisując.

 

Często firmy decydujące się pozycjonować swoją stronę internetową korzystają z firm, które takie usługi oferują. Niestety, z roku na rok widoczny jest znaczny wzrost kosztów związanych z pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google. Wpływ na to ma duża konkurencja i nowe bardziej restrykcyjne zasady Google.

 

Obecnie koszty pozycjonowania mogą wynieść nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie!

 

 

Brak reklamy w Google Ads i na Facebooku

Jeżeli strona internetowa ma spory ruch z wyszukiwarki Google, a tym samym jest dobrze wypozycjonowana, to działania reklamowe mogą być dodatkowych źródłem ruchu na stronie. W innym przypadku, aby nasza strona zdobywała nowych klientów będziemy zmuszeni do tego, aby reklamować się w Google Ads i na Facebooku.

 

Strona sama w sobie ma marne szanse na pozyskanie użytkowników. Dlatego tak istotnym elementem jest pozycjonowanie i korzystanie z płatnej reklamy w internecie. Jeżeli z tego nie korzystamy to nawet najlepiej opracowana strona internetowa może nie przynieść porządanych efektów.

 

Reklama w Google Ads i na Facebooku nie wymaga od nas dużych budżetów reklamowych. Jeżeli zdecydujemy się samemu prowadzić kampanie to wystarczy nam budżet 10 zł dziennie, aby skutecznie się reklamować lokalnie.

 

 

Podsumowując

Stworzenie strony internetowej to tylko początek! Aby realnie zaczęła przynosić efekty musisz poświęcić czas, a także i pieniądze na pozyskanie pierwszych użytkowników. Bez tego Twoja strona internetowa może nie przynosić żadnych rezultatów.