Webmast.pl

Strona główna > Aktualności > Czym są frazy kluczowe i jak wpływają na pozycjonowanie?

Czym są frazy kluczowe i jak wpływają na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, które jest elementem marketingu internetowego to skuteczny sposób na pozyskanie klientów. Aby jednak tak było, trzeba odpowiednio dobrać słowa kluczowe wykorzystywane w tworzonych treściach.

Frazy kluczowe to wpisywane w wyszukiwarkę internetową hasła, które służą do znalezienie konkretnych informacji. Każdy pozycjoner zaczyna od optymalizacji strony pod kątem SEO, do czego potrzebne są odpowiednie słowa kluczowe. Ich dobór ma duży wpływ na rezultat pozycjonowania.

Czym są frazy kluczowe?

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest niezbędny, aby działania pozycjonerskie przyniosły oczekiwane rezultaty. Pomocny w wyborze jest planer słów kluczowych, czyli narzędzie oferowane przez Google. Możemy tam sprawdzić jakie słowa kluczowe i frazy są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Co ważne, powinniśmy wybierać popularne frazy w całym kraju, ale również te lokalne.

Lokalne pozycjonowanie przydaje się kiedy promujemy firmę działająca na danym obszarze. W ten sposób dotrzemy do lokalnych klientów, co zwiększy zyski firmy. Decydując się na skorzystanie z oferty pozycjonera, warto zaznaczyć czy zależy nam na pozycjonowaniu ogólnokrajowym czy lokalnym.

Wybierając frazy kluczowe, które wykorzystamy do pozycjonowania strony zwróćmy uwagę na konkurencję. Zbyt duża konkurencja sprawia, że ciężko będzie się przebić z daną frazą. Dlatego też korzystniejsze może być wybranie nieco mniej popularnych słów kluczowych.

Frazy kluczowe powinny być zarówno krótkie, jak i długie, gdyż pozytywnie wpływa to na pozycję w wynikach wyszukiwania. W końcu jedni wpisują krótkie hasła w Google, a inni dłuższe. Frazy kluczowe muszą znaleźć się na pozycjonowanej stronie w różnych odmianach gramatycznych, jednak nie można przesadzić z ich ilością.

Słowa kluczowe powinny znajdować się w nazwie strony, tytule, nagłówkach i tekście, co jest podstawą SEO. Należy pamiętać, że frazy bądź słowa kluczowe muszą być wstawianie w tekście w sposób naturalny, co jest rozpoznawane przez algorytmy Google. Przyjmuje się, że w tekście o długości 3-4 tysiące znaków powinno być maksymalnie 2-3 frazy kluczowe w podstawowej formie i kilka razy w odmianie.

Wybierając frazy, które wykorzystamy do pozycjonowania warto zwrócić uwagę na formę gramatyczną, co ułatwia późniejsze umieszczanie ich w tekście. Trudne frazy kluczowe mogą być wykorzystane np. jako śródtytuł.

Frazy kluczowe - jak wpływają na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie polega na linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym dzięki frazom kluczowym, w których umieszcza się hiperłącza. Oznacza to, że nie musimy wklejać linku w tekście, gdyż po kliknięciu we frazę kluczową zostaniemy przeniesieni do danej strony. Takie hiperłącza powinny znaleźć się na stronie, którą chcemy pozycjonować, a także poza nią. W ten sposób kiedy ktoś wpisze konkretną frazę w Google, otrzyma listę stron, które wykorzystują ją do pozycjonowania.

Dobór fraz, które są mało konkurencyjne może zagwarantować wysoką pozycję w wyszukiwarce. Jednak warto również pozycjonować na popularne frazy. Dawniej popularne było wykorzystywanie pojedynczych słów kluczowych, jednak obecnie popularniejsze są dłuższe frazy, składające się z kilku wyrazów. Google lepiej na to patrzy, gdyż w ten sposób może dokładniej dopasować wyniki wyszukiwania do konkretnych potrzeb użytkowników.

Oprócz fraz kluczowych, które wykorzystujemy do pozycjonowania, w tekstach reklamowych powinny znajdować się najczęściej wyszukiwane słowa. Znacznie zwiększa to widoczność publikowanych treści, co przekłada się na wyniki działań marketingowych. Warto jednak zwrócić uwagę na to, żeby słowa te by powiązane tematycznie z artykułem i pozycjonowaną stroną. To wszystko wpływa na pozycję strony w rankingu Google.

Frazy kluczowe powinny być dobrze widoczne dla czytelników, dlatego warto je pogrubić bądź nadać im wyróżniający się kolor. Tego typu praktyki są dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarki, gdyż ułatwiają odwiedzającym naszą stronę znalezienie konkretnych informacji. Takie proste działanie jak wyróżnienie fraz kluczowych czy dodawanie hiperłączy, ma duże znaczenie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź nasze usługi związane z pozycjonowanie stron internetowych

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy jak możemy Ci pomóc.

    Edit Template
    Menu