Strona główna > Reklama w internecie
Internet daje nam możliwość kontaktowania się z innymi osobami, dostarcza nam rozrywki, a także może znacząco wpłynąć na rozwój naszego biznesu. Wiele firm wykorzystuje reklamę w internecie i dzięki temu pozyskuje nowych klientów.
Stosunkowo niskie koszty inwestycji i możliwość rozliczania się za każde kliknięcie w reklamę sprawiają, że ta forma promocji firmy cieszy się aż tak dużym zainteresowaniem. W obecnych czasach reklama w internecie to kluczowe punkt w budżecie marketingowym wielu firm.
Do najczęściej wybieranych przez firmy systemów reklamowych w Polsce zaliczamy:
Reklama w internecie w przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy m.in. banerów, plakatów i ulotek, a także reklamy radiowej, prasowej lub telewizyjnej, jest stosunkowo najtańsza w dotarciu do dużego grona odbiorców. Inwestując kwoty 10-20 zł dziennie jesteśmy w stanie docierać nawet do kilku tysięcy osób. Dodatkowo, jak żaden inny rodzaj reklamy, umożliwia nam na bieżąco śledzenie wyników kampanii reklamowej i wprowadzanie ewentualnych poprawek.
Kampanie reklamowe w internecie może prowadzić zarówno mały przedsiębiorca z niewielkim budżetem, jak i duża firma dysponująca znacznymi środkami. Systemy reklamowe Facebook Ads i Google Ads stworzone są w taki sposób, aby w większym stopniu skupiać się na tym by reklamy odpowiadały zainteresowaniom użytkowników internetu, dzięki czemu możemy konkurować z dużymi firmami bez potrzeby posiadania dużych pieniędzy na marketing.
Reklama online to obecnie jeden z najlepszych i najszybszych sposobów na pozyskiwanie klientów dla swojego biznesu!
Mały lokalny salon urody, który chciał zwiększyć liczbę klientów na usługę depilacji laserowej.
Stacjonarny sklep z meblami, który chciał uruchomić sprzedaż online na nowo powstałym sklepie internetowym.
Drzwizmontazem.com.pl
Z Webmast Digital współpracuje od 2019 roku w ramach obsługi reklamy na Facebooku. Jestem zadowolona z wyników kampanii reklamowych, które pomagają mi zapełniąć kalendarz nawet na kilka miesięcy do przodu w moim salonie urody!
Właścicielka salonu urody z Warszawy
Firma Webmast Digital przygotowała dla mnie stronę internetową oraz zajeła się ogólną obsługą marketingową m.in.: reklamą na portalach społecznościowych, promocją w wyszukiwarce Google, a także obsługą techniczną witryny. Jestem zadowolony ze współpracy i zdecydowanie POLECAM!
Meblebook.pl
Z Panem Dominikiem nawiązałem współprace już w 2020 roku, gdy potrzebowałam wsparcia z reklamą na Facebooku. Od tego czasu regularnie korzystam z konsultacji i mogę polecić je każdemu, kto szuka wartościowej wiedzy i najświeższych rozwiązań dla swojego biznesu. Pan Dominik to prawdziwy fachowiec;)
Specjalista ds. promocji
Reklama w internecie może przyjmować różne formy do najpopularniejszych należy:
To jaką formę reklamy wybierzesz podczas promowania własnego biznesu zależy w dużej mierze od Ciebie i grupy odbiorców do jakiej chcesz dotrzeć.
Nie można wskazać jednoznacznie gdzie najlepiej reklamować swój biznes w internecie. Wszystko zależy od Twojej kreatywności, budżetu i grupy odbiorców.
Jeżeli prowadzisz biznes oparty na produktach lub usługach, które dobrze się sprzedają wizualnie (tzn. klienta do zakupu zachęcają zdjęcia i filmy produktu lub realizacji) to dobrym wyborem będzie reklama na portalach społecznościowych.
W przypadku gdy usługi i produktu chętnie są wyszukiwane w Google (można to sprawdzić darmowymi narzędziami od Google), to zdecydowanie warto postawić na dobrej jakości witrynę internetową, pozycjonowanie SEO i płatną reklamę w Google Ads.
Sklep internetowy powinien zwrócić szczególną uwagę na kampanie produktowe oferowane przez Facebooka i Google w swoich systemach reklamowych. Takie reklamy wyświetlają bazę produktów Twojego sklepu w atrakcyjny sposób, a to mocno przekłada się na wzrost sprzedaży.
Nie warto się skupiać tylko i wyłącznie na jednej metodzie reklamy w internecie, ale wybrać 2-3 (w zależności od Twoich możliwości i budżetu) i je skalować.
Jeżeli decydujemy się na płatne reklamy w Google Ads lub na Facebooku to musimy liczyć się z tym, że będziemy płacić za każde kliknięcie w nasza reklamę. Zazwyczaj koszty w przypadku małych i średnich firm wahają się od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Pamiętaj, że reklama w internecie to nie tylko płatne formy promocji. Możesz również bezpłatnie reklamować się online poprzez prowadzenie bloga, atrakcyjnego kanału na YouTubie lub profilu w mediach społecznościowych.
Obecnie reklama w internecie to jedyny typ promocji, który daje nam możliwość analizowania każdej wydanej złotówki na pozyskanie klienta. Jeżeli dobrze skonfigurujemy nasze system analityczny, to będziemy dokładnie wiedzieć ile wydajemy pieniędzy na pozyskanie każdego jednego klienta. Dzięki temu możemy oszacować ile maksymalnie możemy wydawać na reklamę, aby nie tracić budżetu na nieefektywne działania promocyjne.
Żaden inny typ reklamy tzn. reklama telewizyjna, prasowa, radiowa lub tradycyjne ulotki, banery i plakaty nie daje nam takich możliwości analizy wyników jak w przypadku reklamy w internecie.
Podczas rocznej współpracy z Webmast Digital nie było żadnych problemów, super kontakt, moje ewentualne uwagi były poprawiane natychmiastowo dodatkowo uzyskałem cenne podpowiedzi od ekipy Webmast. Dzięki temu, że zaufałem tej firmie moja strona znacznie poprawiła widoczność w wyszukiwarce Google.