Webmast.pl

Strona główna > Aktualności > SEO – czym jest i jak wpływa na biznes?

Co to jest SEO i jak wpływa na biznes?

Jeśli prowadzisz własną firmę, zapewne spotkałeś się z pojęciem SEO. To ważny element marketingu, który ma znaczący wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat SEO, co pomoże Ci osiągnąć sukces w biznesie.

SEO – Search Engine Optimization, w tłumaczeniu na polski oznacza optymalizację pod wyszukiwarki internetowe, co odgrywa kluczową rolę w pozycjonowaniu stron. To między innymi edycja kodu źródłowego strony, oraz rozwiązywanie problemów technicznych związanych z jej działaniem.

Algorytmy Google biorą pod uwagę wiele aspektów wyświetlając listę wyszukiwań, a w tym szczególną rolę odgrywa SEO, które stanowi podstawę do podjęcia innych działań pozycjonerskich. A pozycjonowanie ma duży wpływ na prowadzenie biznesu, gdyż pozwala na pozyskanie nowych klientów, co jest konieczne dla rozwoju firmy.

Czym jest SEO?

SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe, to działania podejmowanie na stronie, którą chcemy pozycjonować, jak i poza nią. Poprawa płynności działania strony, usunięcie błędów czy formatowanie kodu źródłowego stanowią podstawę w procesie pozycjonowania. To właśnie od tego powinniśmy zacząć, a dopiero później można zabrać się za kolejne działania, takie jak tworzenie zaplecza SEO czy link building.

W optymalizacji strony ważne jest przystosowanie jej do urządzeń mobilnych, z których wiele osób korzysta.

Linkowanie wewnętrzne, czyli tworzenie podstron zawierających ciekawe treści jest również ważne dla pozycjonowania.

Kolejną sprawą jest stworzenie zaplecza SEO, czyli blogów i stron, które posłużą do pozycjonowania naszej głównej strony. Na stronach zapleczowych należy umieszczać treści wysokiej jakości, zawierające linki prowadzące do naszej strony głównej. W ten sposób zwiększamy jej widoczność w Google, jednak należy to robić umiejętnie i stopniowo. Nagłe pojawienie się setek linków może skutkować nałożeniem kary na naszą stronę, czego chcielibyśmy uniknąć. Dlatego też nie opłaca się kupować pakietu stu czy kilkuset linków, gdyż są one umieszczane w słabej jakości miejscach, co może jedynie zaszkodzić w pozycjonowaniu.

Zaplecze pod SEO to jedno, ale równie ważne jest linkowanie na forach tematycznych czy innych portalach społecznościowych, co zwiększa pozycję naszej strony w Google. Zróżnicowanie pochodzenia linków ma znaczący wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarki internetowej, jednak warto ograniczać ilość linków pochodzących ze słabej jakości forów.

Pozycjonowanie swojej strony, zwiększa jej pozycję w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na zwiększony ruch potencjalnych klientów na stronie. To z kolei może znacząco zwiększyć zyski danego przedsiębiorstwa, gdyż obecnie większość osób szuka informacji w Google. Z reguły klikamy w linki znajdujące się na szczycie listy wyszukiwań, dlatego tak ważne jest pozycjonowanie.

Umieszczając frazy kluczowe, zawierające hiperłącze z linkiem do naszej strony, musimy przestrzegać zasad SEO. Algorytmy Google potrafią rozpoznać czy słowa kluczowe są sensownie umieszczane w tekście, a także zwracają uwagę na ich nasycenie. Zbyt duża ilość fraz kluczowych w jednym tekście nie zagwarantuje nam wysokiej pozycji, a wręcz może negatywnie wpłynąć na pozycję w rankingu Google.

Frazy kluczowe należy umieszczać w tytule, śródtytułach i w tekście, również w odmienionych formach gramatycznych, co jest ważne. Dotyczy to zarówno tworzenia treści na stronę główną, jak i na strony zapleczowe.

Jak SEO wpływa na biznes?

Prowadząc firmę musimy jednocześnie zajmować się świadczeniem wysokiej jakości usług, ale również pozyskiwaniem klientów, co jest podstawą do czerpania stałych zysków. Nie możemy polegać wyłącznie na stałych klientach, gdyż ci często mogą zmienić dostawcę usług.

Pozycjonowanie strony, jak i jej optymalizacja pod SEO pozwala na przyciągnięcie nowych klientów, co przekłada się na uzyskiwanie stałego dochodu i większe zyski. Zatem można by rzec, że pozycjonowanie jest kluczowe dla rozwoju firmy w obecnych czasach. Znalezienie się na szczycie listy wyszukiwań wpływa w pewien sposób na prestiż naszej firmy, w końcu dla potencjalnych klientów to jasny sygnał, że nam się powodzi.

Działania pozycjonerskie nie należą do najtańszych, dlatego też dla klientów atrakcyjniejsze są firmy znajdujące się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.

Optymalizacja strony pod kątem SEO wpływa na jej płynność działania, a wiele osób rezygnuje z zakupów na stronach, które się zacinają czy pojawiają się na nich jakieś błędy. Zatem płynnie działająca strona, która pozwoli klientom w łatwy sposób znaleźć potrzebne im informację, zwiększa szansę na to, że skorzystają z naszych usług. Płynne działanie strony na urządzeniach mobilnych znacząco wpływa na sprzedaż, gdyż sporo osób robi zakupy właśnie za pośrednictwem smartfona.

Strona musi zawierać regulamin, cennik usług, ale również kontakt do nas. Dane te są niezbędne do nawiązania współpracy z klientami, dlatego też warto podać je w widocznym miejscu. Jeśli prowadzimy konta na portalach społecznościowych, linki do nich również powinny znaleźć się na stronie. Klienci lubią wiedzieć z kim pracują, a nasz Instagram czy Facebook ułatwi im poznanie nas i naszej działalności. Portale społecznościowe również są dobrym miejscem na pozyskiwanie klientów, co warto wziąć pod uwagę prowadząc działania marketingowe.

Jak wybrać pozycjonera, który sprosta naszym oczekiwaniom?

Agencje SEO są najczęściej wybierane, jeśli chodzi o optymalizację strony i pozycjonowanie, głównie ze względu na atrakcyjną cenę. Działające od lat firmy zajmujące się marketingiem internetowym mają w swoim posiadaniu setki, a nawet tysiące stron zapleczowych, które wykorzystują w pozycjonowaniu i wciąż tworzą nowe strony zapleczowe.

Współpraca z agencją może być dobrym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na szybkich efektach, jak i niskiej cenie.

Sprawdź nasze usługi związane z pozycjonowanie stron internetowych

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy jak możemy Ci pomóc.

    Edit Template
    Menu