Strona główna > Case Study > 25-krotny zwrot kosztów reklamy na Facebooku
25-krotny zwrot kosztów reklamy na Facebooku
Kampania reklamowa dla salonu urody przyniosła 25-krotny zwrot kosztów poniesionych na reklamę na Facebooku usług związanych z depilacją laserową skierowaną do kobiet w wieku 25-55 lat z najbliższej okolicy salonu.
Podstawowe informacje:
- Czas trwania kampanii: 30 dni
- Cel: Dokonanie zapisu w kalendarzu online salonu urody na usługę depilacji laserowej.
Efekty kampanii:
- Wygenerowany przychód: 11 836,48 PLN
- Zasięg reklamy: 12 788
- Liczba zapisów: 53
- Liczba nowych klientów: 21
Realizacja kampanii reklamowej
Na potrzeby kampanii reklamowej przygotowaliśmy mini bota, który pozwalał zainteresowanym osobom na rozpoczęcie wiadomości bezpośrednio z poziomu reklamy na Facebooku poprzez kliknięcie przycisku “Wyślij Wiadomość” i uzyskanie najważniejszych informacji.
To znacząco ograniczało konieczność angażowania osób w odpowiadanie na podstawowe pytania potencjalnych klientów.
Kluczowymi elementami w kierowaniu reklamy była lokalizacja, wykorzystanie dotychczasowych danych na temat osób korzystających z usług oraz ograniczenia wiekowe i wybranie odpowiednich zachowań jak np. użytkownicy określonych urządzeń. Istotnym czynnikiem były również wykluczenia osób, które skorzystały z depilacji laserowej w ostatnich kilku miesiącach.
W kreacji reklamowej skupiliśmy się na najważniejszych elementach wyróżniających zabieg depilacji na tle konkurencji.
01. Opracowanie wytycznych
Standardowo na początku wraz z klientem opracowaliśmy wytyczne dla kampanii, określiliśmy KPI, grupę odbiorców i przygotowaliśmy wstępny szkic kampanii reklamowej.
02. Przygotowanie kampanii reklamowej
Na podstawie zebranych danych i wytycznych zajeliśmy się przygotowaniem i uruchomieniem kampanii reklamowej na Facebooku.
03. Test A/B
Przeprowadziliśmy testy różnych grup odbiorców, sposobów optymalizacji i kreacji reklamowych, aby móc wytypować te o najwyższym współczynniku konwersji.
04. Analiza wyników kampanii
Testy A/B dostarczyły nam cennych informacji odnośnie najlepszej grupy odbiorców i typów kreacji reklamowych.
05. Korekta ustawień
Przez cały okres trwania kampanii reklamowej wprowadzaliśmy niezbędne zmiany w ustawieniach kampanii reklamowej.
06. Wynik
Ostateczne wyniki kampanii reklamowej przyniosły zaskakujące wyniki, dzięki czemu mogliśmy z powodzeniem kontynuować kampanię reklamową.