Webmast.pl

Strona główna > Case Study > ROAS 852% dla kampanii sprzedażowej sklepu meblowego.

ROAS 852% dla kampanii sprzedażowej sklepu meblowego

Kampania reklamowa sklepu meblowego przyniosła 8,5 zł przychodu z każdej wydanej złotówki na reklamę w Google Ads co daje nam ROAS na poziomie 852%.

Screen z kampanii reklamowej w Google Ads dla sklepu meblowego.
Screen z kampanii reklamowej w Google Ads dla sklepu z meblami.

Podstawowe informacje:

Efekty kampanii:

Realizacja kampanii reklamowej

Wykorzystując reklamę Google Ads skupiliśmy się przedewszystkim na dwóch kampaniach reklamowych – sieć wyszukiwania i sieć reklamowa, w której wyświetlaliśmy reklamy osobą na liście remarketingowej.

Pierwszym etapem działań była reklama w sieci wyszukiwania. Pominęliśmy wszelkie ogólne słowa kluczowe i skupiliśmy się na klientach, którzy mieli konkretnie określone, jakich produktów z oferty sklepu szukają w wyszukiwarce Google – tzw. kampania reklamowa na długi ogon. Dodatkowo w uruchomiliśmy kampanie stricte sprzedażową bazującą na liście produktów zaczytujących się automatycznie z pliku XML w Google Merchant Center.

Drugim etapem było zapełnienie listy remarketingowej w Google Ads, a następnie opracowanie kreacji reklamowych i uruchomienie reklam bannerowych zachęcających do ponownego odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu.

Grupę remarketingową opracowaliśmy na podstawie czasu spędzonego na stronie i liczby podstron przejrzanych podczas jednej sesji w obszarze jednej kategorii. Dzięki czemu udało nam się ograniczyć liczbę osób przypadkowo znajdujących się na witrynie.

Niski budżet reklamowy i mały ruch organiczny sprawił, że na zapełnienie list remarketingowych musieliśmy poczekać blisko 2 miesiące – Google Ads pozwala kierować reklamy remarketingowe tylko w przypadku, gdy na listach znajduje się min. 1000 rekordów.

01. Opracowanie wytycznych

Standardowo na początku wraz z klientem opracowaliśmy wytyczne dla kampanii, określiliśmy KPI, grupę odbiorców i przygotowaliśmy wstępny szkic kampanii reklamowej.

02. Przygotowanie kampanii reklamowej

Na podstawie zebranych danych i wytycznych zajeliśmy się przygotowaniem i uruchomieniem kampanii reklamowej w Google Ads.

03. Test A/B

Przeprowadziliśmy testy różnych grup reklam, sposobów optymalizacji i kreacji reklamowych, aby móc wytypować te o najwyższym współczynniku konwersji.

04. Analiza wyników kampanii

Testy A/B dostarczyły nam cennych informacji odnośnie najlepszej grupy słów kluczowych i typów kreacji reklamowych.

05. Korekta ustawień

Przez cały okres trwania kampanii reklamowej wprowadzaliśmy niezbędne zmiany w ustawieniach kampanii reklamowej.

06. Wynik

Ostateczne wyniki kampanii reklamowej przyniosły zaskakujące wyniki, dzięki czemu mogliśmy z powodzeniem kontynuować kampanię reklamową.

Menu