Strona główna > Case Study > ROAS 852% dla kampanii sprzedażowej sklepu meblowego.
ROAS 852% dla kampanii sprzedażowej sklepu meblowego
Kampania reklamowa sklepu meblowego przyniosła 8,5 zł przychodu z każdej wydanej złotówki na reklamę w Google Ads co daje nam ROAS na poziomie 852%.
Podstawowe informacje:
- Czas trwania kampanii: 4 miesiące
- Cel: Sprzedaż na sklepie internetowym
Efekty kampanii:
- Wygenerowany przychód: 19 940,35 PLN
- Koszty reklamy: 2341,53 PLN
- Liczba zamówień: 21
- Liczba dodań do koszyka: 231
Realizacja kampanii reklamowej
Wykorzystując reklamę Google Ads skupiliśmy się przedewszystkim na dwóch kampaniach reklamowych – sieć wyszukiwania i sieć reklamowa, w której wyświetlaliśmy reklamy osobą na liście remarketingowej.
Pierwszym etapem działań była reklama w sieci wyszukiwania. Pominęliśmy wszelkie ogólne słowa kluczowe i skupiliśmy się na klientach, którzy mieli konkretnie określone, jakich produktów z oferty sklepu szukają w wyszukiwarce Google – tzw. kampania reklamowa na długi ogon. Dodatkowo w uruchomiliśmy kampanie stricte sprzedażową bazującą na liście produktów zaczytujących się automatycznie z pliku XML w Google Merchant Center.
Drugim etapem było zapełnienie listy remarketingowej w Google Ads, a następnie opracowanie kreacji reklamowych i uruchomienie reklam bannerowych zachęcających do ponownego odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu.
Grupę remarketingową opracowaliśmy na podstawie czasu spędzonego na stronie i liczby podstron przejrzanych podczas jednej sesji w obszarze jednej kategorii. Dzięki czemu udało nam się ograniczyć liczbę osób przypadkowo znajdujących się na witrynie.
Niski budżet reklamowy i mały ruch organiczny sprawił, że na zapełnienie list remarketingowych musieliśmy poczekać blisko 2 miesiące – Google Ads pozwala kierować reklamy remarketingowe tylko w przypadku, gdy na listach znajduje się min. 1000 rekordów.
01. Opracowanie wytycznych
Standardowo na początku wraz z klientem opracowaliśmy wytyczne dla kampanii, określiliśmy KPI, grupę odbiorców i przygotowaliśmy wstępny szkic kampanii reklamowej.
02. Przygotowanie kampanii reklamowej
Na podstawie zebranych danych i wytycznych zajeliśmy się przygotowaniem i uruchomieniem kampanii reklamowej w Google Ads.
03. Test A/B
Przeprowadziliśmy testy różnych grup reklam, sposobów optymalizacji i kreacji reklamowych, aby móc wytypować te o najwyższym współczynniku konwersji.
04. Analiza wyników kampanii
Testy A/B dostarczyły nam cennych informacji odnośnie najlepszej grupy słów kluczowych i typów kreacji reklamowych.
05. Korekta ustawień
Przez cały okres trwania kampanii reklamowej wprowadzaliśmy niezbędne zmiany w ustawieniach kampanii reklamowej.
06. Wynik
Ostateczne wyniki kampanii reklamowej przyniosły zaskakujące wyniki, dzięki czemu mogliśmy z powodzeniem kontynuować kampanię reklamową.